דף הבית » מס על ניירות ערך » מס ירושה על מכירת ניירות ערך

מס ירושה על מכירת ניירות ערך

מס ירושה על מכירת ניירות ערך

מהו מס ירושה על מכירת ניירות ערך?

מס ירושה על מכירת ניירות ערך הוא מס המוטל על העברת בעלות על ניירות ערך מאדם אחד לאחר. זה בדרך כלל מוטל על העברת בעלות על מניות, אג"ח, קרנות נאמנות והשקעות אחרות. המס מוטל על העברת הבעלות, ולא על מכירת ניירות הערך עצמם.

מי משלם את המס?

האדם שמעביר את הבעלות על ניירות הערך אחראי בדרך כלל לתשלום מס הירושה. זה יכול להיות האדם שמוכר את ניירות הערך או האדם שמקבל אותם. שיעור המס משתנה בהתאם לסוג נייר הערך המועבר ושווי נייר הערך.

כיצד לחשב מס ירושה על מכירת ניירות ערך

על מנת לחשב את מס הירושה על מכירת ניירות ערך, יהיה עליך לדעת את שווי ניירות הערך המועברים. ניתן לקבוע זאת על ידי הסתכלות על שווי השוק הנוכחי של ניירות הערך. לאחר שקבעתם את שווי ניירות הערך, תוכלו לחשב את שיעור המס. שיעור המס מבוסס בדרך כלל על שווי ניירות הערך וסוג נייר הערך המועבר.

שיעורי מס למניות

שיעור המס על מניות מבוסס בדרך כלל על שווי המניה. עבור מניות בשווי של פחות מ-$500,000, שיעור המס הוא 0%. עבור מניות בשווי בין 500,000 למיליון דולר, שיעור המס הוא 5%. עבור מניות בשווי בין מיליון דולר ל-2 מיליון דולר, שיעור המס הוא 10%. עבור מניות בשווי מעל 2 מיליון דולר, שיעור המס הוא 15%.

שיעורי מס לאגרות חוב

שיעור המס עבור אג"ח מבוסס בדרך כלל על שווי האג"ח. עבור אגרות חוב בשווי נמוך מ-$500,000, שיעור המס הוא 0%. עבור אג"ח בשווי בין 500,000 למיליון דולר, שיעור המס הוא 5%. עבור אג"ח בשווי בין מיליון דולר ל-2 מיליון דולר, שיעור המס הוא 10%. עבור אג"ח בשווי של מעל 2 מיליון דולר, שיעור המס הוא 15%.

שיעורי מס לקרנות נאמנות

שיעור המס עבור קרנות נאמנות מבוסס בדרך כלל על שווי הקרן. עבור קרנות נאמנות בשווי של פחות מ-$500,000, שיעור המס הוא 0%. עבור קרנות נאמנות בשווי בין 500,000 למיליון דולר, שיעור המס הוא 5%. עבור קרנות נאמנות בשווי בין מיליון דולר ל-2 מיליון דולר, שיעור המס הוא 10%. עבור קרנות נאמנות בשווי מעל 2 מיליון דולר, שיעור המס הוא 15%.

סיכום

מס ירושה על מכירת ניירות ערך הוא מס המוטל על העברת בעלות על ניירות ערך מאדם אחד לאחר. האדם שמעביר את הבעלות על ניירות הערך אחראי בדרך כלל לתשלום מס הירושה. שיעור המס משתנה בהתאם לסוג נייר הערך המועבר ושווי נייר הערך. כדי לחשב את מס הירושה על מכירת ניירות ערך, יהיה עליך לדעת את שווי ניירות הערך המועברים. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

לקבלת עזרה מקצועית השאירו פרטים ונחזור בהקדם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן